21 juli, 2011

Ready for the next step!

Det går rätt bra att leva som en smal person. Har haft flera helt godis & cola-fria dagar, utan att sakna det och tänka på det så mycket. Det är ju det som är målet att man ska känna sig fri från sina dåliga vanor. Ändå ser jag ingen mening i att, enligt vissa McKenna-metoder, göra så att jag inte längre tycker goda saker är gott. Goda saker att äta och dricka behöver man. Jag vill bara kunna njuta i lagom mängd naturligt. Varför är det så svårt??!! De som inte blir sugna på onyttiga saker har ju inget problem att avstå men så likgiltig vill jag inte bli. Det är ungefär som med moral. Det är ju ingen konst att hålla en hög moral om man inte får några oanständiga förslag. Och dem vill man ju fortsätta att få …… *blink*blink*

Så medan leva-som-en-smal-person rullar på utökar jag med ”fokuserad koncentration”. Jag måste sluta låta värdefull tid rinna som sand mellan fingrarna. Måste helt enkelt bli bättre på att koncentrera mig och inte hela tiden flytta fokus till roligare och mycket mindre konstruktiva saker. För att lyckas med att arbeta hemifrån, både under mina två masters-år och sedan med min egen firma, så behöver jag träna på att fokusera längre tid än 10 minuter i taget.

Ska börja med det som går trögast just nu: Ännu en justering/förbättring/omskrivning av min examensuppsats. Har aldrig gjort något så svårt tidigare. Försöker se det positivt och tänka att det är nyttigt att få motgångar ibland men det känns inte alls positivt just nu. Sedan jag återupptog mina studier så har jag inte behövt göra några omtentor men uppsatsen har blivit en kvarnsten. Min stil att skriva passar inte för den typen av akademiska texter. Jag vet precis vad jag gjorde för fel med upplägget av arbetet men det gick inte att rätta till i efterhand. Det är bara att lära sig av sina misstag och inte göra om dem. Och så bita ihop och tillämpa fokuserad koncentration. Men just nu ska jag drömma om hur jag ska fira när den förbannade uppsatsen äntligen blir godkänd. Mycket roligare ;-)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då, men jag vet att det kommer att gå bra....annars har vi ju våra "sex dater" att försöka få in..hihi...ha det bäst//R

Skicka en kommentar